La Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL) celebra aquest dimecres, 12 de novembre, a les 18.30 hores l’acte d’inici de curs del programa Xerrem. El programa de foment de la conversa en català que va començar fa 18 anys amb un grup al barri de Sants i actualment s’ha convertit en un programa de país amb més de 1.700 xerraires en més de 40 municipis de Catalunya.
L’acte tindrà lloc a la Casa del Mar de Barcelona i serà un espai de reconeixement al voluntariat, les entitats i els xerraires que han fet possible el programa, així com un espai de projecció de futur, coincidint amb la campanya de la CAL “Obre’t al català. Xerrem!”, que té per objectiu arribar als 300 grups de conversa actius arreu del territori.
Amb aquesta trobada, la CAL vol celebrar la maduresa d’un projecte pioner que des de fa divuit anys promou espais de conversa setmanals, oberts i gratuïts, guiats per voluntariat, on centenars de persones aprenen català i enforteixen els vincles comunitaris.
L’acte estarà moderat per l’humorista i cantautor, Lo Pau de Ponts, i comptarà amb la presència de representants institucionals de la CAL, la comissionada d’Ús Social del Català de l’Ajuntament de Barcelona, Marta Salicrú; la directora general d’Accés al Coneixement i Impuls de l’Ús del Català, Vanessa Bretxa i participants del programa Xerrem. A més, durant l’acte es farà un reconeixement al voluntariat de la CAL amb l’entrega de diplomes d’agraïment als guies dels grups Xerrem.
Segons el president de la CAL, Jaume Marfany, “després de 18 anys, el Xerrem continua demostrant que la llengua s’aprèn parlant-la i compartint-la. Ara, el repte és multiplicar aquestes oportunitats de conversa i dur-les a tot el territori.”
Hi ha interès per aprendre català
“Davant la complicada situació de la llengua, també cal transmetre un missatge d’esperança: Els 18 anys del Xerrem posen de manifest que hi ha interès per aprendre català, ara i des de fa gairebé dues dècades” afegeix Marfany.
En aquest moment del Xerrem, marcat per la campanya “Obre’t al català”, el programa busca ampliar la xarxa de grups i fer créixer la presència del català com a llengua d’acollida, convivència i cohesió social.
Sobre la CAL
La Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL) és una entitat amb més de 28 anys d’història dedicada a fomentar l’ús social del català i la cohesió social a través de la llengua. És impulsora de projectes com el Correllengua, el Xerrem, els Premis Nacionals Joan Coromines o el Garbells de Llengua. Actualment, compta amb 12 nuclis actius, 500 socis i més de 500 voluntaris arreu del territori.