
Andrea Rodoreda
Aquest Onze de Setembre encarem la mobilització més transcendent de la història del país: la Diada del Sí. Estem a punt per esdevenir un nou país on el català sigui la llengua de tothom. Per això, un any més, serem presents a la convocatòria que l’ANC organitza amb motiu de la Diada.
També ens podreu trobar a la Mostra d’Entitats dels Països Catalans que s’organitza al passeig Lluís Companys de Barcelona. Des de les 10 del matí i durant tota la jornada, hi trobareu informació dels diferents projectes de l’entitat, i també podreu adquirir la samarreta del Correllengua 2017, contes de Lola Anglada i molts més productes.
Accions que faran els nuclis de la CAL amb motiu de la Diada
Dissabte 9 de setembre, la Plataforma Sants-Montjuïc pel Sí organitzarà un acte, a les 19 hores, a plaça Marina de Barcelona. L’esdeveniment comptarà amb diverses personalitats catalanes i serà presentat per en Màrius Serra i la Carme Sansa. Aquesta Plataforma es va constituir el passat dijous i aplega diverses associacions entre les quals hi ha el nucli de la CAL a Sants.
La vigília de la Diada, el nucli de la CAL a Mataró organitza juntament amb altres entitats i associacions la Marxa de Torxes per la Independència a la ciutat. L’acte serà a les 21.30, a la plaça Santa Anna.
L’11 de setembre, com és tradicional el nucli de la CAL a Castellar del Vallès farà una ofrena al carrer de les Roques davant la casa coneguda com a Cal Targa, en homenatge al President Lluís Companys i Jover, president de la Generalitat de Catalunya assassinat durant la república i que va passar estiuejar diverses temporades en aquesta casa.
El nucli de la CAL de Sant Feliu (Calaix de Sastre) també participarà en l’ofrena floral de l’11 de setembre que es farà a la ciutat.
Pel que fa al Correllengua, dins la celebració dels actes de la Diada Nacional, a Cabrera de Mar es durà a terme la lectura del Manifest a càrrec de Jaume Molinas i Roca, il·lustrador i membre de la Fundació Burriac. A Cassà de la Selva, el dissabte 9 de setembre, també se celebrarà el Correllengua amb motiu dels actes organitzats per la Diada Nacional de Catalunya. Es durà a terme la 2a Ruta dels Països Catalans i hi haurà les actuacions de músics cassanencs i Titot.