
Olalla Miret
Comunicat emès per Ràdio Terra el 13 de juliol de 2015
RàdioTerra ha iniciat una campanya d’estiu que ha de fer possible que el mitjà torni a emetre a partir de l’1 de setembre.
L’únic mitjà amb presència a totes les comarques dels Països Catalans va iniciar les emissions l’11 de Setembre passat, coincidint amb la Diada, i va finalitzar el seu primer curs de vida al juny. Aquest projecte de caràcter autogestionat, que es finança gràcies a les quotes dels seus associats, va tancar el curs amb 388 socis i en necessita 600 per a fer-se viable i poder seguir oferint programació la temporada que ve.
És per això que l’emissora nacional ha impulsat la campanya #pugemal600, que es tradueix gràficament en un cotxe 600 que recorre el país per a “seguir teixint un país de veus amb tots els accents i des de tots els racons”. Aquest dilluns el vehicle ha començat el periple al Conflent, a la Catalunya Nord, i anirà baixant tot recorrent els Països Catalans, territori que Ràdio Terra cobreix informativament a través d’una extensa xarxa de corresponsalies única al panorama mediàtic català.
Ràdio Terra va tancar la seva primera temporada de vida amb una programació estable, tres edicions d’informatius diaris, un espai diari en directe de tertúlia i conversa, informacions i cròniques vingudes d’arreu, entrevistes en profunditat i els primers programes de producció pròpia, com el “Sense ànim de lucre”, un programa d’economia que ha tingut molt bona acollida.
El mitjà nacional ha emès 1.200 arxius d’àudio, ha aconseguit 16.256 escoltes i ha publicat 1.634 entrades a la web. “La feina és feta i la nostra voluntat és que segueixi endavant. Però per a fer-ho necessitem arribar a 600 persones associades. Et necessitem a tu. Suma per a Ràdio Terra, suma per a aquest mitjà de comunicació popular, horitzontal i cooperatiu. Entre tots, #pugemal600”, manifesta l’emissora.
Per a fer-se soci de Ràdio Terra només s’ha d’omplir aquest formulari. La quota és només de 2 euros al mes, 24 euros l’any.