Aquest cap de setmana, del 16 al 18 d’octubre, el Correllengua 2026 dedicat a l’escriptor Josep Maria Espinàs, viurà el seu moment de màxima activitat. Fins a una quinzena de municipis i barris catalans acolliran actes dins d’aquesta campanya durant els propers dies.
Tanmateix, l’activació de l’alerta del pla Inuncat, a causa de la previsió de pluges intenses, ha obligat a modificar la ubicació de moltes de les activitats, que en la majoria de casos estaven previstes a l’aire lliure.
El Correllengua de Sants, Hostafrancs i la Bordeta n’és un exemple: en lloc de celebrar-se a la Rambla de Sants, els actes es faran al matí a la plaça de Bonet i Muixí i, a la tarda, a la sala d’actes de les Cotxeres de Sants.
El Correllengua de la Vall de la Gavarresa, previst per a diumenge, s’ha anul·lat completament. La decisió respon al format de la proposta, que preveia tres caminades simultànies amb destinació a Horta d’Avinyó.
Sentmenat, en canvi, ha pogut trobar un espai alternatiu: els actes, inicialment previstos als jardins de Cal Milionari, se celebraran al Teatre del Coro. També ha canviat d’ubicació el Correllengua de Sant Vicenç de Montalt, que en comptes de fer-se a la porxada de l’Ajuntament tindrà lloc al Casal de Cultura.
En total, els barris i municipis que aquest cap de setmana acolliran la festa del Correllengua són: Sants, Hostafrancs i la Bordeta i Horta-Guinardó (Barcelona), l’Arboç (Baix Penedès), Berga, Casserres i Puig-reig (el Berguedà), Sant Martí Vell i Celrà (Correllengua de la Llera del Ter-Gavarres), Sant Just Desvern, Sant Climent de Llobregat i Collbató (el Baix Llobregat), Sentmenat (Vallès Occidental), Mataró i Sant Vicenç de Montalt (el Maresme), Artesa de Lleida (el Segrià)i Santa Coloma de Gramenet (el Barcelonès).
(Imatge: celebració del Correllengua 2026 a la Vall d’en Bas / Font: Can Trona)