El dissabte, 25 d’abril, el Casinet d’Hostafrancs (Barcelona) va acollir el SOPA(R) de lletres, un acte de reivindicació lingüística i cultural organitzat amb motiu de Sant Jordi.
Aquest acte va aplegar més de 120 persones, les quals, a més de gaudir del sopar, van participar activament en diverses activitats que es van dur a terme en el decurs de la nit. Abans d’iniciar l’àpat, els assistents van construir conjuntament un mural gegant que incloïa un fragment del cèlebre Joan Oliver:
“Precisament perquè és l’única cosa que ens defineix, l’única que ens permet garantir la nostra pervivència col·lectiva, el català és un bé preuadíssim que cal defensar a tota hora”
Un cop revelat el lema de l’esdeveniment, els comensals van sopar i, posteriorment, una persona de cada taula va llegir a la resta un fragment d’un text d’una figura destacada de la literatura del país, que donava nom a cadascuna de les taules. Així, es van poder escoltar textos de Joanot Martorell, Jacint Verdaguer, Àngel Guimerà, Salvador Espriu, Manuel de Pedrolo i Miquel Martí i Pol, entre d’altres.
Per finalitzar la vetllada, el grup de foment del glosat Cor de Carxofa va amenitzar la sobretaula amb diferents melodies tradicionals unides al cant improvisat, en una actuació marcada per la ironia, la sàtira i, sobretot, l’enginy.
Pots veure més fotografies de l’acte a la galeria d’imatges.