Joaquim Arenas i Margarida Muset, Parlem Telecom, Pack Màgic, Soft Català, Músics per la Llibertat de l’Alt Penedès i Miquel Strubell, Premis Nacionals Joan Coromines 2022

El passat dissabte 12 de novembre la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL) va celebrar la 20a edició dels Premis Nacionals Joan Coromines, enguany celebrats a Vilafranca del Penedès.  

L’acte, que es va celebrar al Fòrum Berger Balaguer, va comptar amb l’assistència de gairebé 200 persones. Any rere any, els Premis volen reconèixer persones i col·lectius que han destacat pel seu compromís en la normalització de la llengua, cultura i nació catalanes. Alhora, volen ser un revulsiu que ens esperoni a continuar treballant per assolir el ple reconeixement de la nostra identitat nacional i de la nostra llibertat.

En aquesta ocasió, els guardonats han estat Joaquim Arenas i Margarida Muset, per la seva intensa i continuada lluita per la normalització de la llengua catalana; Parlem Telecom, per ser l’única empresa de telefonia de matriu catalana, imprescindible per  no dependre de serveis estatals; Pack Màgic, per la difusió de recursos infantils en català que fomenten valors socials i culturals; SoftCatalà, per ser pioners en el foment de la presència i l’ús del català en tots els àmbits de les noves tecnologies; Músics per la Llibertat de l’Alt Penedès (guardó local), per la persistència en la defensa de les nostres llibertats nacionals; i Miquel Strubell (homenatge pòstum), en reconeixement a la seva lluita per la llengua, la cultura i la nostra llibertat nacional.

Els guardonats van recollir la seva distinció, tot agraint el reconeixement de la CAL i  posant en relleu la importància de reivindicar la llengua i cultura catalanes dia rere dia en els diferents espais i àmbits socials: des de l’educació, el cinema, la música, les noves tecnologies, l’àmbit empresarial i la política lingüística.

L’acte va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, la Fundació Pere Coromines i el Consell Comarcal de l’Alt Penedès. La col·laboració de les entitats vilafranquines va ser essencial: el Consell per la República Catalana, Assemblea de l’Alt Penedès, l’Agrícol, Òmnium Alt Penedès, Marxa de Torxes per la Independència i Catànies Via van ser presents a l’acte, amb representants dels seus grups i entitats entre els assistents.

En nom de l’alcalde de Vilafranca del Penedès, el tinent d’alcalde Aureli Ruiz va donar la benvinguda als assistents. La periodista i presentadora de RTV Vilafranca, Judit Benages, va presentar i conduir la vesprada. Cesk Freixas va amenitzar l’acte amb el seu art, interpretant diverses peces musicals entre guardó i guardó. A més a més, els Músics per la Llibertat de l’Alt Penedès van concloure l’acte fent sonar l’Estaca i Els Segadors, acompanyats pel caliu del públic.

Els parlaments del president de la CAL, Jaume Marfany, i del secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, van cloure la XX edició dels Premis Nacionals Joan Coromines. Marfany, per part seva, va donar l’enhorabona a tots els guardonats, agraint la seva tasca per la defensa de la llengua. D’altra banda, Francesc Xavier Vila va encoratjar als assistents a construir ponts per la llengua, afirmant que sense microactivisme, no hi haurà institució que pugui salvar la llengua.

Vídeos dels guardonats:

  • Joaquim Arenas i Margarida Muset, en reconeixement de la seva intensa i continuada lluita per la normalització de la llengua catalana.

 

  • Parlem Telecom,  per ser l’única empresa de telefonia de matriu catalana, imprescindible per no dependre de serveis estatals.

 

  • Pack Màgic, per la seva tasca de difusió de recursos infantils en català que fomenten valors socials i culturals.

 

  • SoftCatalà, per ser pioners en el foment de la presència i l’ús del català en tots els àmbits de les noves tecnologies.

 

  • Músics per la Llibertat de l’Alt Penedès (guardó local), per la seva persistència en la defensa de les nostres llibertats nacionals.

 

  • Miquel Strubell (guardó pòstum), en reconeixement a la seva lluita per la llengua, la cultura i la nostra llibertat nacional.

Galeria d’imatges de l’acte:

Recull de premsa: