Dijous 31 de juliol al matí va tenir lloc la visita del conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, a la seu de la CAL. Vila va venir a conèixer de primera mà el funcionament i les dinàmiques del projecte Xerrem, aprofitant que aquest passat mes de juliol la CAL va estar-hi impulsant sessions intensives de conversa en català. La trobada va tenir lloc a les 10.25 hores i també va comptar amb la presència de la directora de l’Àmbit de Formació i Foment del CPNL Marina Massaguer.
De 10.30 a 11.30 hores, tant Vila com Massaguer van fer un recorregut pels tres grups de conversa que hi havia en funcionament aquell dia per tal de veure en directe com es desenvolupava una sessió Xerrem. Van poder parlar amb els guies de conversa i els xerraires de cada grup i d’aquesta manera anar descobrint els mètodes, les temàtiques i les estratègies que es feien servir en cada nivell amb la finalitat d’anar introduint la pràctica de la conversa en llengua catalana.
Aquell dia, en el grup que correspon al Nivell 1, es va parlar de fruites, verdures i receptes culinàries. En el grup que correspon al Nivell 2, es va tractar el tema dels dies festius que té Catalunya i el motiu pel qual aquell dia no es treballava. És el cas del dia de Sant Joan (24 de juny), el dia de l’Assumpció de la Mare de Déu (15 d’agost) o la Diada nacional de Catalunya (11 de setembre). Finalment, el grup que correspon al Nivell 3 va posar el focus en els verbs de la tercera conjugació i es van donar a conèixer les figures del poeta mossèn Miquel Costa i Llobera i del lingüista mossèn Antoni Maria Alcover.
Durant tot el mes de juliol d’aquest 2025, i davant la forta demanda que hi ha hagut de persones interessades a aprendre català aquest estiu, la direcció del projecte Xerrem va considerar oportú impulsar una sèrie de sessions intensives a la seu de la CAL. Així, cada setmana del mes de juliol, els dilluns, els dimecres i els dijous, s’han estat reunint al carrer d’Olzinelles número 118 una trentena de xerraires, que han estat practicant el català parlat amb l’ajuda de cinc guies de conversa voluntaris.
L’últim dia en què se celebrava la iniciativa, el conseller de Política Lingüística, convidat per la CAL, va venir a la seu de l’entitat a conèixer de ben a prop la proposta, que té com a finalitat facilitar l’aprenentatge i la pràctica de la llengua catalana oral a persones adultes, en un entorn dinàmic i participatiu.
El dia de la trobada hi van assistir un total de 13 xerraires i quatre guies voluntaris. A més, hi havia dues estudiants de batxillerat de l’Escola Joan Pelegrí que estan fent el treball de recerca sobre el projecte Xerrem i han estat assistint a les diferents sessions del mes de juliol. L’Agència Catalana de Notícies (ACN) també va venir el dia 31 de juliol a fer-hi un reportatge i a entrevistar el conseller.





